Pseudo-Random Dagboekfragment #1

Groningen, 16 op 17 Mei 2001

Ik droomde dat Chadidja van staatwege neergeschoten werd, onduidelijk om welke reden. Maar ondanks dat er grote gaten in haar buik sloegen ondervond ze verder weinig schade van het geweervuur: ze wandelde rustig weg. Ik raadde haar aan om naar een dokter te gaan zodat het misschien nog te redden viel, maar ze zei dat ze zich al met haar lot had verzoend en daar dus geen behoefte aan had.

Thuisgekomen echter viel ze flauw in mijn bak met CD’s en ondanks dat ik haar geschrokken over haar hoofd aaide kwam ze niet meer bij.

Inmiddels was ze begonnen bloeden en veranderd in een cassettebandje. Een bloedend cassettebandje. Dirk Bakkers Favorits I. Ik maakte me een beetje zorgen of dat bloed het draaien niet zou bemoeilijken en toen was de droom over.

[Chadidja’s naam is gefingeerd. In werkelijkheid heet ze Katrien.]

Over Drabkikker

Dirk Bakker, geboren in de vorige eeuw, levend in de huidige.
Dit bericht werd geplaatst in Autobio en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

