Gehoord in de trein

Drie moslima-bimbo’s:

Wollah, die beeld die ik van Hagenezen had werd echt bevestigd, je weet tog. Ik zzweer je: Hagenezen zijn gewoon palmbomen. Afschuwelijke mensen zonder manieren. […] Ik ging bij die visboer, weet je, en die had gewoon op zijn stal staan: ‘vis’ – spatie – ‘boer’. Echt, idioten zijn het, allemaal.

Over Drabkikker

Dirk Bakker, geboren in de vorige eeuw, levend in de huidige.
Dit bericht werd geplaatst in Be- en verwonderingen, Taal. Bookmark de permalink .

16 reacties op Gehoord in de trein

  1. eelkje zegt:

    Wahahahahahahaha
    Een palmboom?

  2. Marie-Bernadette zegt:

    Ha Ha ik associeer een palmboom
    met statige schoonheid en waardig wuiven…..

    kzou zelf een palmboom kunnen zijn
    heb mijn jeugd doorgebracht (18 jaar) in ’s Gravenhage

  3. Drabkikker zegt:

    Gheh, ik weet het ook niet; ze zeiden het echt. Misschien een of andere Arabische metafoor? Palmboom is shajarat al-nakhl in het Google Translates, en als je dat terugvertaalt met weglating van shajarat krijg je ‘ziften’. Dus misschien iets in die hoek.

  4. Nynke zegt:

    hahaha – geweldig!

  5. Eliza zegt:

    So funny! (and so depressingly true…) Vooral de fontetiek van de /zzzz/ is heel heel juist, en ben ik reeds lang aan het observeren. De berber-z?
    voorin de mond, ipv achterin zoals in het HoogHaarlemsch.

    • Drabkikker zegt:

      Wel, voor zover ik kan beoordelen zit de z altijd voorin de mond, of hij nu door een rifchick wordt uitgesproken of door een kakker. En ach, depressingly… ik had ook naast een stel dorre kantoorlullo’s kunnen zitten, stuk minder grappig.

      • Nynke zegt:

        De Marokkaanse /z/ is vooral zo /zz/ omdat ie stemhebbender en apicaler is dan de gemiddelde Hollandse /z/, volgens mij: een echte /z/ ipv een kruising tussen z en sj. En deprimerend vind ik hem ook niet idd :).

  6. Drabkikker zegt:

    Maar dat er nog niemand van jullie over die andere taaleigenaardigheid is begonnen: namelijk zelf die beeld zeggen, en vervolgens een correcte constatering van andermans onjuist spatiegebruik doen.

Geef een reactie

