Twee croissantjes

Hedenavond hing de hemel weer ongegeneerd haar bekoringen tentoon te spreiden, en wel in de vorm van een zichtbaar sikkelvormige Venus onder een ragdun randje maan. Och, wat fraai. Mijn foto’s doen het schoon geen recht (de imposante aardschijn bleek te subtiel voor mijn gevoelige plaat), maar hier zijn ze desalniettemin:

DSCI3538b_450

DSCI3560a_450

DSCI3554b_450

DSCI3601b_450

DSCI3542a_450

Venus closeup

Zij dit de voorbode van een gelukkig jaar voor iedereen!

Over Drabkikker

Dirk Bakker, geboren in de vorige eeuw, levend in de huidige.
Dit bericht werd geplaatst in Be- en verwonderingen, Eigen baksels, Foto's, Heelal, Hemelverschijnselen, Natuur. Bookmark de permalink .

4 reacties op Twee croissantjes

  1. uair01 zegt:

    Bah! Dat ik dat heb gemist en niet opgemerkt! Ik ga Beter Kijken.

    Leuk dat u terug bent, Ik vroeg mij al af of de blog was afgelopen …

  2. Fusica zegt:

    Sorry maar nog even hoor, achteraf: de wikilink checkend lees ik “The extreme crescent phase of Venus can be seen without a telescope by those with exceptionally acute eyesight, at the limit of human perception.” Dan maakt Venus het wel heel erg bont in dit nieuwe jaar! Was het soms ook nieuwjaarskermis aldaar, met al dat licht en zo – weet U daar meer van Drabkikker?

    • Drabkikker zegt:

      Tja, ook mijn camera’s perceptie heeft natuurlijk een limiet, of bedoelde je dat niet? Wat je op de foto ziet is hevig ingezoomd en bewegings-onscherp. Ik heb ook nog een paar schoten doorheen mijn verrekijker gemaakt, waarop je beter Venus’ werkelijke fase kunt zien:

Geef een reactie

