Maansverduistering

Om er nou zo OMGF SUPER BLOOD MOON APOCALYPSE!!1 over van de toren te tetteren vond ik niet nodig, maar ik heb er afgelopen nacht toch mijn wekker even voor op 4 uur gezet. Hij was mooi.

Eclips3   Eclips2

Nu koffie.

Aanvoegsel: En mensen die dit soort composieten maken snappen geloof ik niet helemaal hoe licht en de atmosfeer werken. Tip: een hemellichaam kan nooit donkerder lijken dan de omliggende hemel.

Nauwelijks gerelateerde toegift: Kijk, dit kan mijn camera dan wèl weer heel goed: bijzonnies!

Parhelia

Over Drabkikker

Dirk Bakker, geboren in de vorige eeuw, levend in de huidige.
Dit bericht werd geplaatst in Foto's, Heelal, Hemelverschijnselen. Bookmark de permalink .

12 reacties op Maansverduistering

  1. "The moon is made out of cheese" zegt:

    Ja hij was prachtig,
    wij waren op t groene strand om 03.00 en hadden helder beeld.
    Nu eerst een espresso i.d.d.

  2. Eliza zegt:

    Ik zat op deze post te wachten…Gelukkig is ‘ie er nu, en klopt mijn wereldbeeld weer fijn :-) xxx E

  3. Blinde Schildpad zegt:

    Fraai! Hier was het helaas bewolkt (wat op zich óók telt als een eclips, maar dan wel een heel erg onspectaculaire).

  4. Dirk bakker zegt:

    Ik hoefde zelfs m’n bed niet uit om de volledige maansverduistering te volgen.
    Moeite dus om wakker te blijven.

  5. Absent Martian zegt:

    Jij hebt altijd gezegd dat schaduwen niet zwart zijn, maar ook een kleur hebben. Nu zie ik pas goed wat je bedoelt.

Geef een reactie

