Sicut ad caelum et ad terram

Paternoster_animated.gif

Een paternoster. Een wat? Een paternoster.

Over Drabkikker

Dirk Bakker, geboren in de vorige eeuw, levend in de huidige.
Dit bericht werd geplaatst in Be- en verwonderingen, Kunst & nijverheid. Bookmark de permalink .

21 reacties op Sicut ad caelum et ad terram

  1. Ea zegt:

    Heet hij in de islam-wereld een Inshallah?
    (speculerend dat de naam ‘paternoster’ is vanwege het schietgebedje dat je zegt voor je erin stapt)

  2. Surinoges zegt:

    Van 1983 t/m 2004 was het Scheepvaarthuis te Amsterdam het hoofdkantoor van het Gemeentelijk Vervoer Bedrijf, kortaf het GVB. In die hoedanigheid van het gebouw heb ik vaak gebruik gemaakt van de daar aanwezige paternosterlift. Dapper en jong als ik was heb ik – in tegenstelling tot de man in uw link – de heldhaftigheid gehad om zowel op- als neerwaarts niet uit te stappen, ondanks een laatste waarschuwing van dood en verderf. Er gebeurde helemaal niets! Men draait probleemloos door naar de tegenovergestelde richting. Ik herinner mij een veiligheidsdrempel tussen de paternoster en het vasteland. Mocht men daar met de voet tussenkomen dan stopte het (on)gevaarte. Tegenwoordig is het Scheepvaarthuis een Grand-Hotel en draait de paternoster nog steeds voort, zij het achter een avontuuronvriendelijke glasplaat….

    • Drabkikker zegt:

      Ha, cool. Ja, men mag ervan uitgaan dat de eerste de beste chihuahua tussen de kier het ding tot een noodstop brengt, anders kom je zelfs in het oostblok niet met zo’n apparaat weg. Zoals het youtubecommentaar bij het tweedst gelinkte filmpje commentaart zijn Amerikanen nogal gauw geneigd dingen gevaarlijk te vinden. Waarschijnlijk omdat ze er dan geld uit kunnen slaan. (Oôôh, racistisch!)

  3. Eliza zegt:

    Iemand vergeleek ooit mijn geheugen met een paternoster…

  4. Surinoges zegt:

    Attenoje, zijn die Amerikanen zo aanklagerig dan? Goeie Ttip van u! Bedankt.

    • Drabkikker zegt:

      ‘Suing is the American way of saying hello,’ doet een uitdrukking de ronde. Waarvan ik me bij dezen meteen wens te distantiëren! Amerikanen zijn vet aardig! Allemaal! Echt! (Fjoew.)

  5. uair01 zegt:

    is het niet: “… sicut in caelo et in terra …” ?

Geef een reactie

